هزینه صافکاری pdr - راهنمای صافکاری pdr
نوشته شده توسط : محمد ناصری

این بخشی از تجربه داشتن ماشین است. شاید شما در سوپرمارکت محلی بودید و کسی کمی بی خیال بود و در خانه شما را محکم کرد.

یا شاید کمی زیر آب و هوا بودید و به طور تصادفی به تیرک برخوردید. هر چه که باشد، این واقعیت که شما به دنبال هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ هستید به این معنی است که احتمالا هفته بدی را سپری می کنید.

به نقل از آترین نیوز: خوشبختانه، صافکاری pdr هزینه زیادی ندارد و راه هایی برای صرفه جویی در هزینه وجود دارد. بیایید در مورد هزینه های ترمیم فرورفتگی بدون رنگ و تعمیر بدن بحث کنیم.

 

صافکاری Pdr

هزینه ها

DIY

سایر هزینه های تعمیر بدنه

سوال ها و جواب ها

نتیجه

 

آشنایی با صافکاری pdr

همانطور که از نام آن پیداست، صافکاری pdr یک فرآیند ترمیم بدنه است که در آن نیازی به سنباده زدن یا رنگ آمیزی ندارد.

نسبتاً سریع و ارزان است و زمانی که وسیله نقلیه شما آسیبی به رنگ نداشته باشد می توان آن را انجام داد.

حتی فرورفتگی های بزرگتر را می توان با این روش رفع کرد تا زمانی که رنگ آسیبی به آن وارد نشود.

این فرآیند معمولاً شامل گرم کردن پانل بدنه آسیب دیده برای انعطاف پذیری بیشتر است. سپس تکنسین از یک میله فلزی برای شکستن فرورفتگی و گاهی اوقات آن را از داخل فشار می دهد. آنها گاهی اوقات برای دسترسی به داخل پانل نیاز به حذف تزئینات داخلی یا سایر قطعات دارند.

 

در سناریوی زیر ممکن است نتوانید با استفاده از روش ترمیم فرورفتگی بدون رنگ، فرورفتگی ها را تعمیر کنید:

فرورفتگی دارای لبه های تیز یا فلز پاره شده است.

رنگ داخل یک فرورفتگی شکسته یا خراشیده شده است.

فلز فرورفته در نزدیکی لبه یک پانل قرار دارد.

گاهی اوقات هنوز هم می توانید از روش ترمیم فرورفتگی بدون رنگ استفاده کنید، اما ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

ناحیه فرورفتگیه دار قبلاً بدنه انجام شده است.

 

صافکاری pdr، یا گاهی اوقات PDR نامیده می شود، نسبتاً ارزان است. هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ به طور متوسط حدود 150 تا 250 دلار است .

فرورفتگی‌های کوچک‌تر مانند حلقه‌های درب حتی ممکن است ارزان‌تر باشند، در حدود 50 تا 125 دلار بسته به نرخ کار. عوامل دیگری نیز بر هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ تأثیر می‌گذارند، مانند:

 

تعداد فرورفتگی . اگر چندین فرورفتگی بر روی چندین پانل بدنه وجود داشته باشد، هزینه آن افزایش می یابد زیرا زمان و نیروی کار بیشتری درگیر خواهد شد.

اندازه فرورفتگی . بدیهی است که فرورفتگی های بزرگتر به تلاش بیشتری برای ترمیم نیاز دارند. همچنین بازگرداندن پانل بدنه به شکوه سابق خود زمان بیشتری طول می کشد و از این رو هزینه بالاتری نیز دارد.

محل فرورفتگی نیز بر هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ تأثیر می گذارد. برای مثال، فرورفتگی‌های روی سقف ناشی از آسیب تگرگ سخت‌تر است و کار روی آن را دشوارتر می‌کند.

همچنین تعمیر فرورفتگی های نزدیک لبه پانل دشوارتر است و هزینه تعمیر را بالا می برد.

ساخت و مدل وسیله نقلیه شما نیز ممکن است بر هزینه آن تأثیر بگذارد. ممکن است کار بر روی برخی خودروها دشوارتر باشد زیرا به این دلیل است که قبل از کار بر روی فرورفتگی ها باید اجزای دیگر را جدا کنید. یا به دلیل مواد به کار رفته در پنل بدنه نیز می تواند. به عنوان مثال پانل های آلومینیومی نیاز به تعمیرات تخصصی دارند.

 

صافکاری Pdr را کجا انجام دهیم؟

شما می توانید یک صافکاری pdr یا تعمیر فرورفتگی بدون رنگ را در نزدیکترین فروشگاه بدنه خودرو انجام دهید.

هر کارگاه بدنه خودروی مناسبی می‌تواند کار تعمیر فرورفتگی بدون رنگ را به خوبی انجام دهد. یا بسته به محل زندگی‌تان، می‌توانید از سرویس‌های آنلاین بدنه خودرو درخواست خدمات دهید اگر تحت پوشش خدمات آن‌ها هستید.

مثل همیشه، حتما قیمت های فروشگاه ها و ارائه دهندگان خدمات مختلف را با هم مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین قیمت ممکن را دریافت می کنید.

 

فراموش نکنید که نظرات مشتریان را نیز بخوانید تا مطمئن شوید که آنها می توانند کار خوبی انجام دهند. شما نمی خواهید 250 دلار برای یک کار تعمیر فرورفتگی بدون رنگ بپردازید، فقط برای اینکه متوجه شوید کار به خوبی انجام نشده است و ماشین شما به شکوه سابق خود بازنگشته است.

 

کاهش هزینه صافکاری pdr: خودتان این کار را انجام دهید

از آنجایی که انجام صافکاری pdr نسبتاً ساده است، می توانید خودتان با ابزار مناسب این کار را انجام دهید.

این کار مقداری از وقت شما را می گیرد ، اما اگر در حال حاضر پول کمی تنگ است ، پس انداز کمی خوب است. دو

روش مختلف برای انجام ترمیم فرورفتگی بدون رنگ وجود دارد. هر دو روش را ارزیابی کنید و ببینید آیا از انجام هر یک از اینها برای صرفه جویی در پول خود مطمئن هستید یا خیر:

 

ترمیم فرورفتگی بدون رنگ بادی لاین

اگر فرورفتگی روی خط بدنه خودرو باشد (این انحناها و خطوط روی پانل بدنه خودرو شما هستند)، این روش اول احتمالاً بهتر عمل خواهد کرد.

ترمیم فرورفتگی روی بدنه خودرو نیاز به تلاش و دقت بیشتری دارد و به همین دلیل روش متفاوت است. همچنین به همین دلیل است که اگر بخواهید گلوله 250 دلاری را انتخاب کنید و فقط به کسی پول بدهید تا این کار را برای شما انجام دهد، شما را سرزنش نخواهیم کرد. اما اگر هنوز هم می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، این چیزی است که به آن نیاز دارید:

نکات محوری.

MT18 از PDR Finesse.

دم نهنگ قاتل از Stanliner Tools.

VIP 2.0 ضربه بزنید.

سشوار.

 

نحوه انجام ترمیم فرورفتگی بدون رنگ

با استفاده از شیر VIP 2.0 با نوک محوری، روی "تاج" فرورفتگی ها ضربه بزنید. "تاج ها" لبه های فرورفتگی هستند. ابتدا باید این کار را برای کاهش اندازه فرورفتگی و قبل از فشار دادن فرورفتگی از داخل انجام دهید.

ناحیه فرورفته را با سشوار گرم کنید . گرم کردن آن برای حدود 5 تا 10 دقیقه با سشوار کافی است.

با استفاده از دم نهنگ قاتل ، فرورفتگی را از داخل پانل بیرون بیاورید . از طرف دیگر، می توانید از یک میله یا میله فلزی نیز برای کار استفاده کنید. اما تکنسین های تعمیر فرورفتگی بدون رنگ اغلب از این ابزار برای انجام کار استفاده می کنند.

برای انجام تنظیمات دقیق، دوباره از ابزار tap-down استفاده کنید .

با استفاده از MT18 علائم فشار میکرو را انتخاب کنید . هنگامی که با استفاده از شیر پایین بر روی فرورفتگی ضربه می زنید، علائم کوچکی از شیرها وجود خواهد داشت. با استفاده از ابزار MT18 از PDR finesse آن را از داخل پنل بیرون بکشید.

برای انجام صحیح این کار دقت و دقت در جزئیات مورد نیاز است. توصیه می کنیم این ویدیو را تماشا کنید تا به شما در درک بیشتر نحوه انجام این فرآیند کمک کند:

 

ترمیم فرورفتگی بدون رنگ: با استفاده از مکنده یا پیستون

این روش زمانی بهترین کار را دارد که فرورفتگی روی یک پانل بزرگتر باشد و روی خط بدنه وسیله نقلیه شما تأثیری نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر روی سپر خود فرورفتگی داشته باشید ، این روش به خوبی کار خواهد کرد. در اینجا نحوه ترمیم فرورفتگی بدون رنگ با استفاده از ساکشن کاپ آورده شده است. در اینجا چیزی است که شما نیاز خواهید داشت:

 

تفنگ حرارتی یا سشوار (سشوار ایمن تر است اما ممکن است به تفنگ حرارتی نیاز داشته باشید).

مکنده یا پیستون.

ممکن است برای کمک به این فرآیند به یک میله یا میله فلزی نیاز باشد.

خرید کاسه مکنده برای تعمیرات اتوبادی معمولاً بیش از 50 دلار نیست. اما مطمئناً، می‌توانید از کسی که می‌شناسید یا از یک فروشگاه خودرو بگیرید یا اجاره کنید. در هر صورت ، پس از تهیه ابزار ، در اینجا چگونگی تعمیر فرورفتگی بدون رنگ خود آورده شده است:

 

چگونه با استفاده از فنجان مکش یا پیستون یک فرورفتگی بدون رنگ را تعمیر کنیم

ناحیه آسیب دیده را با استفاده از سشوار یا تفنگ حرارتی گرم کنید تا انعطاف پذیرتر شود .

معمولاً برای انجام این کار حدود 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. به خاطر داشته باشید که اگر از تفنگ حرارتی استفاده می کنید، آن را در فاصله 2 فوتی از سپر نگه دارید زیرا می تواند به دمایی برسد که رنگ را ذوب کند.

با استفاده از مکنده یا پیستون فرورفتگی را بیرون بکشید . اگر از پیستون استفاده می‌کنید، لبه‌ها را با آب تمیز مرطوب کنید تا مکش ایجاد شود. پیستون یا مکنده را به طور مکرر بکشید و تکان دهید تا زمانی که فرورفتگی بیرون بیاید.

اگر هنوز به اندازه کافی انعطاف پذیر نیست، پانل بدنه را با سشوار دوباره گرم کنید.

این کار را تا زمانی که سپر به حالت عادی خود بازگردد تکرار کنید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد مانند روش اول، پانل را با استفاده از یک میله یا میله فلزی از داخل فشار دهید. انجام این کار به سرعت بخشیدن به روند و همچنین به شما کمک می کند تا تنظیمات خوبی در ترمیم فرورفتگی انجام دهید. می توانید ویدئوی زیر را به عنوان نمونه مشاهده کنید که در آن Boost Brothers با استفاده از این روش سپر خود را تعمیر می کنند:

 

اگر آسیب خیلی شدید باشد چه؟ سایر هزینه های تعمیر بدنه

شرایطی وجود دارد که آسیب آنقدر شدید است که با ترمیم فرورفتگی بدون رنگ قابل رفع نیست. مکانیک یا تکنسین شما به شما اطلاع می دهد که آیا می توان آسیب را با روش ترمیم فرورفتگی بدون رنگ برطرف کرد یا خیر.

اگر نمی تواند، باید به سایر گزینه های تعمیر نگاه کنید. در اینجا انواع دیگری از ترمیم بدن وجود دارد که در صورت شدید بودن آسیب ممکن است لازم باشد انجام دهید:

 

ترمیم فرورفتگی سنتی (صافکاری سنتی)

هنگامی که آسیب رنگ درگیر شد، باید یک ترمیم فرورفتگیه سنتی تر انجام دهید. روند تا حد زیادی یکسان است: تکنسین با گرم کردن پانل بدنه با روش‌های مشابه PDR، فرورفتگی را بیرون می‌کشد. پس از آن، آن ها برای صاف کردن منطقه، سنباده می زنند و سپس ناحیه آسیب دیده را دوباره رنگ می کنند

. اگر در رنگ خودرو ترک هایی وجود دارد، باید این فرآیند را انجام دهید.

 

برای این نوع تعمیر معمولا بین 250 تا 350 دلار هزینه خواهد داشت . با این حال ، ممکن است بسته به هزینه رنگ ماشین شما گران تر باشد.

 

ترمیم ترک ها

این معمولاً با سپر وسیله نقلیه شما اتفاق می افتد. ضربه با سرعت بالاتر می تواند باعث ترک خوردن سپر شود. اگر ترک یا شکستگی جزئی باشد، می توانید ترک را ترمیم کنید.

این فرآیند شامل پر کردن شکاف توسط تکنسین با پرکننده پلاستیکی است. پس از آن، منطقه را سنباده می زنند تا صاف شود و سپس منطقه را دوباره رنگ می کنند. این معمولاً حدود 300 تا 500 دلار هزینه دارد، اما بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما می تواند به 700 دلار برسد.

 

 

با این حال ، به خاطر داشته باشید که اگر آسیب بسیار شدید برای تعمیر باشد ، ممکن است نیاز به تعویض کامل سپر یا صفحه بدنه داشته باشید . این همچنین به نوع ماده ای بستگی دارد که پنل بدنه خودروی شما از چه نوع ماده ای استفاده می کند، زیرا برخی از مواد مانند آلومینیوم نسبت به فولاد راحت تر تعمیر می شوند.

صحبت از تعویض پنل بدنه:

 

تعویض پنل بدنه

متأسفانه برخی آسیب ها آنقدر شدید است که ممکن است چاره ای جز تعویض پنل خودرو نداشته باشید. هزینه تعویض پنل بدنه بسته به نوع و مدل خودرو و همچنین فرآیند مورد نیاز برای انجام کار متفاوت خواهد بود. اندازه و تعداد پانل هایی که در حال تعویض آن هستید نیز بر هزینه آن تأثیر می گذارد.

 

برای ایده بیشتر ، انتظار می رود بین 500 تا 1500 دلار برای جایگزینی یک صفحه در اکثر خودروها پرداخت کنید. تعویض گلگیرها، سپرها و کاپوت موتور تقریباً این مقدار هزینه دارد. در حالی که خودروهای لوکس ممکن است تا 2000 دلار قیمت داشته باشند .

 

به خاطر داشته باشید که این شامل هزینه تعویض سایر قطعاتی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشید نمی شود.

اگر تصادف به چراغ ها یا سایر لوازم جانبی ماشین شما آسیب رسانده است، انتظار داشته باشید که هزینه آن بیشتر شود زیرا باید این قطعات را تعویض کنید. و اگر خودروی شما دچار آسیب ساختاری به شاسی شد، انتظار داشته باشید که هزینه تعمیرات بیش از 4000 دلار باشد.

 

سوال ها و جواب ها

چه زمانی باید ادعای بیمه را مطرح کنم؟

اگر فرورفتگی های جزئی دارید و فقط نیاز به ترمیم فرورفتگی بدون رنگ دارید، توصیه نمی کنیم درخواست بیمه بدهید.

هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ بسیار ارزان است و می توانید خودتان این کار را انجام دهید تا حتی در هزینه خود صرفه جویی کنید.

اگر فقط نیاز به تعمیر فرورفتگی بدون رنگ داشته باشید، ثبت ادعای بیمه ارزشش را نخواهد داشت، ناگفته نماند که نرخ بیمه شما را افزایش می دهد.

این احتمال وجود دارد که حق بیمه شما برای اولین تصادف در هنگام خرابی بین 10 تا 40 درصد افزایش یابد.

اگر تصادف دومی داشته باشید، ممکن است بین 40 تا 150 درصد افزایش یابد.

 

ما معمولاً زمانی که مبلغ خسارت به طور قابل توجهی بیشتر از فرانشیز شما است، درخواست بیمه را ارائه می کنیم .

به عنوان مثال ، اگر مجموع هزینه تعمیر 1500 دلار و مبلغ قابل کسر شما 500 دلار باشد ، باید 500 دلار کسر کنید اما شرکت بیمه 1000 دلار باقی مانده را پرداخت می کند.

از آنجایی که مبلغ ادعا دو برابر فرانشیز شماست، باید ادعا کنید.

 

همانطور که گفته شد، شما به بهترین وجه امور مالی شخصی خود را درک می کنید.

بنابراین اگر در حال حاضر پول واقعاً تنگ است و ادعای بیمه بهترین گزینه به نظر می رسد، حتی اگر مبلغ خسارت به میزان قابل توجهی بیشتر نباشد، به هر حال باید ادعایی را ثبت کنید.

 

آیا می توانم آسیب ناشی از تگرگ را با تعمیر فرورفتگی بدون رنگ ترمیم کنم؟

طبیعت مادر گاهی اوقات می تواند بی رحم باشد. بسته به شدت آسیب، ممکن است بتوانید آسیب های ناشی از تگرگ را با روش ترمیم فرورفتگی بدون رنگ ترمیم کنید. با این حال، اگر فرورفتگی های زیادی وجود داشته باشد، ممکن است به جای رفع فرورفتگی ها، تعویض کل پانل بدنه برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

این به این دلیل است که هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ می تواند تحت تأثیر تعداد فرورفتگی های موجود باشد.

زمانی که خسارت تگرگ دارید باید گزینه های خود را ارزیابی کنید و به دنبال مقرون به صرفه ترین گزینه باشید.

 

علاوه بر این ، باید بلافاصله آسیب ناشی از تگرگ را برطرف کنید. تعمیر نشدن آنها می تواند خطرناک باشد.

به عنوان مثال، رانندگی با شیشه جلو ترک خورده خطرناک است زیرا ممکن است شیشه جلو در حین رانندگی بیشتر بشکند.

فرورفتگی ها و ترک های روی پانل بدنه شما نیز ممکن است یکپارچگی ساختار خودروی شما را از بین ببرد که در صورت تصادف، ایمنی خودرو شما را به خطر می اندازد.

 

علاوه بر این، خسارت از قبل موجود می تواند پرداخت های بیمه آینده را پیچیده کند.

هنگامی که شرکت بیمه خودرو تصور می کند خودروی شما دارای "خسارت قبلی" است ، ممکن است در صورت تصادف ، شما مشمول دریافت بیمه نشوید.

 

آیا می توانم بدون رفع فرورفتگی رانندگی کنم؟

فرورفتگی‌های کوچک مانند ضربه‌های جزئی درها باعث نمی‌شود که خودروی شما در هنگام رانندگی ناگهان خراب شود. بنابراین، بله، اگر آسیب جزئی باشد، می توانید بدون رفع فرورفتگی ها به خوبی رانندگی کنید.

با این حال، ما همچنان توصیه می کنیم به هر حال آن را تعمیر کنید. همانطور که در بخش تگرگ ذکر شد، خسارت از قبل ممکن است پرداخت های بیمه آینده را در صورت ادعای شما پیچیده کند.

کار از محکم کاری عیب نمیکنه. علاوه بر این، به هر حال چه کسی دوست دارد با فرورفتگی های ناخوشایند روی ماشین خود رانندگی کند؟

 

در مورد فرورفتگی‌های بزرگ‌تر، توصیه می‌کنیم فوراً آنها را تعمیر کنید، زیرا ممکن است یکپارچگی ایمنی خودروی شما را به خطر بیندازند. این امر به ویژه زمانی صادق است که فرورفتگی روی سپر باشد یا بر یکپارچگی ساختاری خودرو تأثیر گذاشته باشد.

 

اگر آسیب بدنه  داشته باشم چه می شود؟

آسیب ساختاری یا بدنه زمانی است که تصادف بر روی بدنه یا شاسی خودرو تاثیر گذاشته باشد.

در این صورت شما دو راه دارید: تعمیر خرابی و نگهداری خودرو یا فروش آن با قیمت کمتر.

به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به ترمیم آسیب دیدگی دارید و خودرو را برای چند سال دیگر نگه دارید، زمانی که زمان فروش خودروی شما فرا می رسد، احتمالاً مجبور خواهید بود آن را با قیمت کمتری بفروشید.

اکثر خودروهایی که دچار تصادف بزرگی شده اند که به بدنه یا شاسی خودرو آسیب وارد می کند، ارزش فروش مجدد آنها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به هر حال، اگر این اتفاق بیفتد، باید یک ادعای بیمه ثبت کنید تا هزینه تعمیر را در جیب خود کاهش دهید. با این حال، اگر ماشین شما قدیمی است و احساس می کنید ارزش آن را ندارد، پس احتمالاً بهتر است ماشین را همانطور که هست بفروشید.

شما می توانید به نمایندگی های خودروهای فرسوده که مایل به گرفتن اتومبیل خود به صورت واقعی هستند ، بفروشید یا آن را به طور کلی کنار بگذارید . به خاطر داشته باشید که ارزش خودروی شما در شرایط تعمیر نشده ممکن است تا 70 درصد کاهش یابد.

توجه داشته باشید که رانندگی با آسیب بدنه حتی اگر آسیب بدنه را ترمیم کرده باشید بسیار خطرناک است. شاسی یا بدنه چیزی است که وزن وسیله نقلیه شما را تحمل می کند. پس از آسیب به بدنه، یکپارچگی ساختاری خودرو شما به خطر می افتد.

 

چگونه می توانم یک صافکاری خوب انتخاب کنم؟

همانطور که گفته شد، ما خرید از اطراف را توصیه می کنیم و در تعمیرگاه های مختلف تخمین زده می شود. علاوه بر این، چهار سوال وجود دارد که باید بپرسید:

آیا گارانتی ارائه می دهند؟ این مهم است زیرا شما هرگز نمی دانید که آیا کیفیت کار تعمیر مغازه ممکن است ضعیف باشد. ممکن است فقط چند هفته پس از کار تعمیر متوجه شوید که فلز زنگ زده یا رنگ پوست کنده شده است، در این صورت شما ضمانت نامه می خواهید تا بتوانید آن را با هزینه کم یا بدون هزینه تعمیر کنید. همچنین حتما بپرسید که گارانتی شامل چه مواردی می شود.

از چه ابزاری استفاده می کنند؟ شما باید کمی تحقیق کنید که چه ابزارهای تخصصی برای نوع تعمیر شما لازم است. اما با اطمینان از استفاده تعمیرگاه از ابزار و روش‌های صحیح، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خودروی شما کار تعمیر خوبی خواهد داشت.

تعمیر چقدر طول می کشد؟ کار تعمیر فرورفتگی بدون رنگ معمولاً بیش از چند ساعت طول نمی کشد ، مگر اینکه صدمات زیادی مانند آسیب دیدگی تگرگ وارد شود.

یک کار ترمیم بدن شدیدتر می تواند بین چند روز تا حتی هفته ها طول بکشد. اگر قرار است کمی طول بکشد، باید ترتیبات جدیدی برای رفت و آمد روزانه خود ترتیب دهید.

آیا آنها ماشین اجاره ای یا جایگزینی ارائه می دهند؟  کارهای تعمیر سبک نباید بیش از سه روز طول بکشد تا بدون ماشین شما زندگی کنید. اگر ماشین دوم ندارید، ضرری ندارد که

 

نتیجه

تصادف و فرورفتگی در ماشین هرگز تجربه خوشایندی نیست. خوشبختانه هزینه تعمیر فرورفتگی بدون رنگ نسبتاً ارزان است.

آنها در بیشتر سناریوها نباید بیش از 250 دلار هزینه داشته باشند، بنابراین شما همچنان می توانید از جیب خود پرداخت کنید و نیازی به ثبت ادعای بیمه با خطر افزایش حق بیمه خود نخواهید داشت.

 

به خاطر داشته باشید که برخی از عوامل باعث افزایش هزینه تعمیر می شود. مطمئن شوید که همه گزینه های خود را وزن کنید تا بتوانید مقرون به صرفه ترین روش را برای تعمیر ماشین خود انتخاب کنید.

پس از آن، همیشه در اطراف خرید کنید و از چندین مغازه و ارائه دهندگان خدمات تعمیر بدنه برای برآورد هزینه بپرسید. این به شما کمک می کند تا بهترین قیمت و خدمات را برای تعمیر بدنه خودرو خود دریافت کنید.

 

منبع :

آترین نیوز





:: برچسب‌ها: صافکاری pdr ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: